ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در ادامه مقاله قبل در اینجا هم جزیره کیش را از جهات دیگر برای گردشگران و علاقمندان به این جزیره معرفی می کنیم.

درباره جزیره کیش بیشتر بدانید

مواد غذایی کیش

ماهی همیشه نقش مهمی را در تامین مواد غذایی افرادی که در نزدیکی دریا زندگی می کنند بازی کرده است. سمک مشوی Smash Mashui)) همچنین یکی ازغذای محلی برای جزیره کیش است که در آن مردم محلی به طبخ آن می پردازند.

همه چیز درباره جزیره کیش

هر سال در جزیره کیش برای تفریح ، جشنواره های سرگرم کننده برای گردشگران و مسافران تور کیش برگزار می شود. مهمترین بخش آن اجرای جشنواره تابستانی است که از تیر ماه شروع می شود و در اواخر شهریور ماه به پایان می رسد و در این مدت خدمات اقامتی ویژه با تخفیف تفریحات کیش برای گردشگران در نظر گرفته می شود.

مراسم موسیقی ، جنگ های شبانه ،کارناوال شادی کودکان و نورپردازی این جشنواره هر ساله گردشگران زیادی را به این جزیره می کشاند. همچنین گردشگران و مسافران از کنسرت های کیش که توسط بهترین خوانندگان و هنرمندان استقبال بی نظیری دارند.

همه چیز درباره جزیره کیش

جزیره کیش، مانند تمام نقاط ایران، دارای جاذبه های خاص خود است. کارهای هنری هر منطقه خاص، یک دستور العمل برای سفر به آن منطقه است. صنایع دستی دریایی کوچک یا نشانه های زیبا از جزیره کیش می توانند انتخابی ایده آل برای سوغاتی شما به عزیزانتان باشند.

ساکنان با ذوق این جزیره با بقایای موجودات دریایی مانند پوسته حلزون، صدف، استخوان ماهی اسباب بازی های جالبی را می سازند. این اقلام دکوری، که شامل جواهرات یا لوازم جانبی، بشکه های کوچک، قایق های کوچک و … هستند می توانند یک سوغاتی خوب برای زنان و کودکان باشند.

مطالعه کنید! تعطیلات در جزیره کیش

همه چیز درباره جزیره کیش

هر سال در جزیره کیش برای تفریح ، جشنواره های سرگرم کننده برای گردشگران برگزار می شود

حیات وحش کیش

مانند سایر جزایر خلیج فارس، جزیره کیش هم در تنگه هرمز واقع شده است و دارای پوشش گیاهی گرمسیری، به خصوص نیمکره شمالی است. بخشی از جزیره کیش با درختان و درختچه ها پوشیده شده است. معمولا این درختان پراکنده اند و از هم دور هستند. به همین دلیل، آب کمتری از درختان تبخیر می شود و در برابر گرما و نور خورشید مقاوم تر می باشند.

میوه های کیش

در جزیره دو گونه مختلف گیاه وجود دارد که می تواند به عنوان نام این گیاهان انتخاب شود:
درختان نخل و نارگیل، درختچه، قرمز، پنج انگشتی، سیب زرد. زمستان فصل رشد قارچ خوراکی در جزیره کیش است که بسیار خوشمزه و گران هستند.

همه چیز درباره جزیره کیش

جاذبه های طبیعی کیش

چشم اندازهای کیش، خلیج مرجان، ورزش های آبی، جت اسکی، پارک دلفین کیش ، پارک سفری، طبیعت وحشی، مراکز فرهنگی، معماری، مراکز خرید، جاده افراد مشهور می باشد.

همه چیز درباره جزیره کیش

جاذبه های کیش

ساحل و پارک های تفریحی، ساحل های شنی و مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرنده، پارک آبی کیش ، شهر زیرزمینی کاریز، کلبه بندر، کشتی تفریحی، و همچنین لاشه کشتی یونانی از جاذبه ها و دیدنی های کیش  هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.

همه چیز درباره جزیره کیش

این جزیره امکانات زیادی از قبیل زمین اسب سواری، مسیر دوچرخه سواری ۷۰ کیلومتری، کارتینگ، غواصی، جت اسکی، سکوهای پرواز، صندلی های ساحلی ، اسکی روی آب و پاراسل کیش برای تفریح و سرگرمی مسافران دارد.

علاوه بر این، مراکز خرید متعدد در جزیره ساخته شده اند که همراه با دیگر امکانات تفریحی همه سلیقه ها را ارضا می کنند.

مراکز خرید کیش

همه چیز درباره جزیره کیش

در این مراکز خرید، محصولات مختلفی به فروش می رسد، از جمله لباس، غذا، لوازم آرایشی، و محصولات الکترونیکی و لوازم برقی خانگی.

اما اگر بخواهید محصولات بومی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید، در جزیره نیز می توانید اقلامی را بیابید. محصولات کشاورزی مختلف، از جمله انواع خرما و مرکبات، بخش دیگری از سوغاتی های این جزیره را تشکیل می دهند.

سوغاتی کیش

همه چیز درباره جزیره کیش

ادویه های خاص جزیره، صنایع دستی، عسل و خرما از معروف ترین سوغاتی های جنوب ایران، که شامل جزیره کیش نیز می باشد، هستند. این ادویه ها شامل جوانه سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره، شقایقهای رومی، میخک، انگور فرنگی، ریشه عناب، زردچوبه، گشنیز، زیره، پودر لیمو، گل محمدی، فلفل شیرین، جوز هندی، کاری، گشنیز، زیره سبز ، زنجبیل و آویشن، و غیره می شوند. هر کدام از این مواد غذایی برای غذاهای مختلف از جمله مرغ، ماهی، کتلت، خورش ها و غیره استفاده می شوند.

یکی از سوغاتی های مخصوص عسل است. به این دلیل که عسل جنوب کاملا با عسل های کوهی متفاوت است چرا که طبیعت این دو ناحیه قابل مقایسه نیستند. در نتیجه لازم است عسل این منطقه را بچشید و از طعم کاملا خالص این سوغاتی لذت ببرید.

مقاله قبلی در این زمینه را بخوانید.

همه چیز درباره جزیره کیش ( بخش اول)

  • نرگس رحیمی
  • ۰
  • ۰
همه چیز درباره جزیره کیش

در مورد جزیره کیش چه میدانید

تقریبا همه دوست دارند به دیگر کشورها سفر کرده و تجربیات جدیدی را کسب کند اما گاهی اوقات وارد شدن به روند گرفتن ویزا می تواند طاقت فرسا باشد، اما چرا به مکان هایی که به ویزا نیاز ندارند سفر نمی کنید.

کیش یک جزیره تفریحی کوچک در حدود ۲۰ کیلومتری از هفت ساحل ایران در خلیج فارس و بخشی از استان هرمزگان است که بازدید کنندگان از هر کشور یا منطقه ای می توانند بدون ویزا به آن سفر کنند و دولت نیز هیچ مالیاتی را برای آنها درنظر نمی گیرد.

حیات وحش و محیط زیست طبیعی جذاب این جزیره، معماری منحصر بفرد، مراکز خرید، فرهنگ، غذا، موسیقی، رقص و ورزش های آبی مواردی هستند که شما می توانید در سفر با تور کیش به این جزیره آفتابی در ایران لذت ببرید.

کیش از سال ۱۹۹۳ به یک منطقه آزاد تجاری تبدیل شد که به افراد محلی تسهیلاتی در کسب و کار خارجی با شرایط مطلوب اقتصادی ارائه می دهد، به عنوان مثال هر سرمایه گذار می تواند به مدت ۲۰ سال معاف از مالیات بوده و از شرایط خاصی برای واردات و صادرات خود در منطقه استفاده کند.

این جزیره زیبا و آفتابی گرمسیری در خلیج فارس، پر از تفریحات سرگرم کننده و جاذبه های گردشگری بسیاری برای مشاهده و مراکز خرید بزرگی دارد. این جزیره مقصد مورد علاقه ایرانیان برای سرگرمی، تفریح و کسب آرامش است.

جزیره کیش سومین مقصد تعطیلات پربازدید در جنوب غربی آسیا پس از دبی و شرم الشیخ است. اتباع خارجی که قصد ورود به منطقه آزاد کیش از بنادر قانونی را دارند ملزم به اخذ ویزای قبل از سفر نیستند. مقامات پلیس در بندر کیش ویزای ۱۴ روزه را در پاسپورت افراد در فرودگاه کیش ثبت می کنند.

فروهرسیر قصد دارد برخی از اطلاعات و دیدنی های کیش و مناظر جذاب را به شما نشان دهد. جزیره کیش یکی از جاذبه های توریستی برتر در ایران است که ترکیبی از سنت و مدرنیته است. مردم بومی این جزیره غذاهای محلی خوشمزه زیادی دارند که نشان دهنده فرهنگ باستانی و فرهنگ مردم این سرزمین است.

مطالعه کنید! دانستنی هایی جزیره کیش (بخش چهارم)

جمعیت کیش

۲۶،۰۰۰ ساکن و حدود ۱ میلیون گردشگر سالانه از این جزیره بازدید می کنند.

همه چیز درباره جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی کیش

کیش یک جزیره تفریحی به مساحت ۹۱.۵ کیلومتر مربع در خلیج فارس در سواحل جنوبی ایران است. این بخشی از شهر بندر لنگه در استان هرمزگان ایران است.

با توجه به وضعیت منطقه آزاد تجاری و دارا بودن مراکز تفریحی و مراکز خرید مختلف، جاذبه های توریستی ، دیدنی های کیشو هتل های متعدد، به عنوان بهشت مصرف کنندگان شناخته می شود.

فرهنگ کیش

مانند سایر جزایر خلیج فارس، کیش نیز طیف گسترده ای از فرهنگ های جهان را از گذشته تا به امروز در بر گرفته است. از سوی دیگر، جزیره کیش به تنهایی دارای تعداد زیادی از گروه های بومی، زبانی، و مذهبی می باشد.

همه چیز درباره جزیره کیش

در حالی که این گروه ها در طول تاریخ به لحاظ فرهنگی به یکدیگر نزدیک بوده و با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده اند، تمامی آنها بخش مهمی از فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کرده اند.

فرهنگ هر منطقه هویت و گذشته آن را نشان می دهد. فرهنگ و گذشته مردم یک منطقه جز آن دسته از اطلاعات جذاب و مفید است که می تواند برای گردشگرانی که با مردم بومی در ارتباط هستند، جالب باشد.

تورهای کیش بسیار خاطره انگیز و جذاب هستند. در منطقه غاری شما می توانید افراد بومی سخت کوش را ملاقات کنید که بخشی از تجارت توریستی و توسعه این جزیره می باشند.

بخشی از این افراد به مناطق شهری مهاجرت کرده اند، در حالی که دیگران به معیشت با روش های سنتی ادامه می دهند. قایقرانی، ماهیگیری، موج سواری، صید صدف و مروارید از جمله مشاغل افراد بومی این جزیره است.

ابزار اصلی ماهیگیری در کیش تور ماهیگیری، گرگور و قلاب است. اما علاوه بر این، از “Mishtah” و نیزه و حتی ماهیگیری با دست نیز به طور گسترده ای استفاده می شود.

بازرگانان محلی و بومی در بازار صفین کار می کنند. معماری سنتی و فضای این بازار یادآور بازارهای سنتی و قدیمی سرزمین اصلی ایران است. تقریبا تمام زنان، مردان و کودکان در این محله از لباس های سنتی استفاده می کنند.

شغل سنتی بومی ماهیگیری، دامداری، دریا نوردی و تجارت می باشد و در گذشته آنها همچنین به صید صدف و مروارید نیز می پرداختند.

در مقاله بعدی همراه ما باشید.
همه چیز درباره جزیره کیش ( بخش دوم)

  • نرگس رحیمی