ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرگرمی و امکانات ورزشی جزیره کیش

در ادامه مقالات قبلی در این مقاله به معرفی سرگرمی و امکانات تفریحی و ورزشی جزیره کیش می پردازیم. شما می توانید با خواندن این مقاله قبل از سفر به این جزیره اطلاعات و دانستنی های بیشتری در زمینه امکانات تفریحی ورزشی جزیره کسب کنید.

مجتمع ورزشی کیش

چندین امکانات ورزشی در کیش وجود دارد. یکی از بهترین امکانات ورزشی موجود در منطقه مجموعه ورزشی کیش است که شامل موارد زیر می باشد:

  • شش زمین تنیس: دو زمین برای بانوان، دو زمین برای کودکان و دو زمین برای آقایان
  • زمین فوتبال با گنجایش ۱۰،۰۰۰ صندلی
  • استخر شنای روباز
  • باشگاه چند منظوره (والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس …)

دانستنی هایی جزیره کیش

باشگاه سوارکاری

سوارکاری باعث تقویت ذهن و ایجاد آرامش درونی می شود. باشگاه سوارکاری کیش در سال ۱۹۹۳ در شمال جزیره نزدیک دهکده المپیک برای بازی های بین المللی خلیج فارس تاسیس شد. این باشگاه سوارکاری برای بسیاری از علاقمندان و گردشگرانی که با تور کیش به این جزیره سفر می کنند

زمین های ورزشی در سراسر جزیره کیش

انواع زمین های ورزشی، ورزشگاه ها و استادیوم ها در سراسر جزیره وجود دارند.

مسیر دوچرخه سواری

کیش یکی از طولانی ترین مسیرهای دوچرخه سواری ایران را دارا می باشد. مسیر دوچرخه سواری ۷۵ کیلومتری در امتداد جاده دنیا در ساحل واقع شده است. بعضی از ایستگاه های خصوصی، حتی دوچرخه هایی را به دوچرخه سواران کرایه می دهند. این ایستگاه ها در سراسر جزیره، از بندر تا بازار مرجان پراکنده شده اند.

مطالعه کنید! دانستنی هایی جزیره کیش (بخش دوم)

باشگاه ورزش های آبی

دانستنی هایی جزیره کیش

باشگاه ورزش های آبی یکی از دیدنی های کیش در شمال شرقی جزیره در نزدیکی هتل شایان قرار دارد.

این مرکز طیف گسترده ای از امکانات مانند قایق شیشه ای، قایق های سریع، قایق های پدالی، قایق های روئینگ، اسکی روی آب، ماهیگیری و تجهیزات غواصی را ارائه می دهد.

سفر به خلیج فارس با قایق شیشه ای یک راه مناسب برای تماشای دنیای زیر آب است. گردشگران همچنین می توانند از امکانات غواصی استفاده کنند و طبیعت زیر آب را دقیق تر تماشا کنند.

مجتمع های ساحلی

بر خلاف سایر سواحل منطقه، سواحل کیش با مرجان ها پوشیده شده اند، که مانند یک مروارید در زیر نور خورشید درخشان است. آبهای ساحلی کیش شفاف هستند و به راحتی می توانید چند متر زیر عمق آب را مشاهده کنید. کلبه های ساحلی نیز محل مناسبی برای اقامت موقت مسافران هستند.

به دلیل آب و هوای خوب آن، تقریبا در تمام روزهای سال به احتمال زیاد می توانید در سواحل کیش شنا کنید.

امکانات برای بانوان

امکانات شنا “ویژه بانوان ” در سواحل شمالی در مقابل شرکت ارتباطات واقع شده است. این مجتمع ۱۵ هزار متر مربع مساحت دارد که شامل دوش آب شیرین، سایه بان، نور کافی و یک باشگاه بدنسازی تحت نظر مربیان با تجربه است.

امکانات برای آقایان

آقایان تقریبا در تمام قسمتهای ساحل اجازه شنا کردن دارند. اما آنهایی که تمایل به رفتن به باشگاه ورزش های آبی دارند، عمدتا به دلیل امکانات مدرن آن است. مجموعه ویژه آقایان، در شمال شرقی جزیره، از طریق وسایل حمل و نقل عمومی یا وسایل نقلیه شخصی به راحتی قابل دسترسی است.

مطالعه کنید! درباره جزیره کیش چه می دانید

دانستنی هایی جزیره کیش

باشگاه ورزشی کرانه

باشگاه کرانه در غرب بندر و جزیره واقع شده است. باشگاه دارای استخرهای سرپوشیده و فضای باز، سونا بخار و خشک، جکوزی، استخر آب گرم و باشگاه بدنسازی است. این مجموعه ورزشی در نزدیکی ساحل قرار دارد و چشم اندازهای زیبایی از خلیج فارس را ارائه می دهد.

دانستنی هایی جزیره کیش

پرواز گلایدر

پرواز، آرزوی طولانی مدت انسان است. در کیش همه افراد فرصت پرواز با گلایدر (هواپیمای بدون موتور) و یا روی هواپیماهای بدون سرنشین را دارند.

  • نرگس رحیمی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله هم به دانستنی ها و آنچه که در سفر به کیش میتوانید از آن لذت ببرید می پردازیم . در تور کیش میتوانید از پارک های زیبا این جزیره استفاده کنید. همچنین در این جزیره یک پارک و دنیای بازی برای کودکان وجود دارد که آنها نیز بتوانند از سفر به این جزیره لذت ببرند.در این مقاله به معرفی پارک ها و فضای بازی کودکان و آنچه که در این باره باید بدانید برای شما عزیزان مطالبی گردآوری کرده ایم. خوب است قبل از سفر به کیش آن را مطالعه کنید.

پارک های جزیره کیش

دانستنی هایی جزیره کیش

مجتمع تفریحی درخت سبز

آبهای سطحی عمدتا به دره جنگلی پرتغالی، در شمال جزیره جریان می یابند که اطراف آن پوشیده شده با درختان کوارک قدیمی است. در این منطقه یک مجموعه با شکوه به نام درخت سبز وجود دارد. ظاهر سرسبز این منطقه، مناطق جنگلی شمال ایران را به یاد ما می آورد.

جنگل

جنگل مصنوعی کیش، که در سال ۱۹۹۲ در منطقه ای به وسعت شش هکتار ایجاد شده است، در شمال شرق این جزیره قرار دارد. جنگل به طور عمده پوشیده شده با اقاقیا، اکالیپتوس، آلبیزیا، عناب، لوتوس، کوارک، تاماریز، نخل و تامارند مصری است.

روستای باغو

دانستنی هایی جزیره کیش

باغو یکی از قدیمی ترین روستاهای کیش واقع در جنوب غربی این جزیره است. این روستا، که ساکنین آن انگشت شمار است، دارای یکی از حاصلخیزترین زمین های منطقه است.

پارک دانشوران

دانستنی هایی جزیره کیش

دانشوران (دانشمندان) یکی از بزرگترین و قابل دسترس ترین پارک های کیش است. پارک در سال ۱۹۹۷ در کنار بازار پردیس تاسیس شد که مجسمه های ۱۵ دانشمند علمی معاصر ایران را نمایش می دهد.

پارک Gazelles (آهوان)

دانستنی هایی جزیره کیش

پارک آهوان با مساحت دو هکتار، در پایین خیابان فردوسی از دیدنی های کیش می باشد و زیستگاه گونه های مختلف حیوانات مختلف مانند شیر، گوزن، روباه، شغال، میمون، گوزن، طاووس، طوطی و عقاب طلایی است. امکانات متعدد سرگرمی برای کودکان نیز وجود دارد.

پارک فدک

این پارک با مجموعه ای از درختان بومی و غیر بومی در کنار جاده دنیا، یکی از زیباترین پارک های جزیره است، غرفه های چوبی، نرده های چوبی و طراحی بیرونی زیبای آن برای گردشگران بسیار جالب و دیدنی می باشد.

پارک کودک

پارک کودک یکی از قدیمی ترین تفرجگاه های این جزیره است که در نزدیکی بندر باشکوه واقع شده است. در پارک یک مسیر برای تردد خودروهای اسباب بازی وجود دارد.

باغ ریحان

در کنار باغ دنیای ریحان واقع شده است که دارای یک باغ پر از درختان انبه وارداتی است.

بیشه نخل

دانستنی هایی جزیره کیش

کشت خرما در کیش دارای سابقه طولانی است. بیشتر گردشگران جزیره در چند قرن گذشته به درخت های نخل در کیش اشاره کرده اند. با این حال، طی چند دهه گذشته، چندین بیشه نخل خراب شده یا از بین رفته است.

در حال حاضر، باغ بهشت، در غرب منطقه صفین، دارای یکی از زیباترین بیشه های نخل در کیش است.

امکانات ویژه کودک در جزیره کیش

کودکان و نوجوانان همچنین می توانند خاطرات شیرینی را در کیش تجربه کنند. تعدادی از امکانات ویژه کودکان و نوجوانان عبارتند از: پارک بازی، اتومبیل سواری، قطار تفریحی که بازار ونوس را دور می زند.

دوچرخه سواری، زمین تنیس (در مجتمع ورزشی کیش)، آکواریوم، پارک Gazelles، مجموعه های شنا در ساحل ، حورهات و باشگاه سوارکاری.

دانستنی هایی جزیره کیش

مسیر اتومبیل های برقی

این مسیرها مجهز به علائم ترافیکی در کنار مسیر هستند و کودکان می توانند اوقات خوشی را در این مسیر داشته باشند. پس از دریافت دستورالعمل های کوتاه در مورد نحوه رانندگی، کودکان می توانند در یک مسیر استاندارد که در امتداد بندر کشیده شده است، رانندگی کنند.

دنیای بازی

دنیای بازی در ساختمان های نزدیک هتل کیش قرار دارد. در آنجا، کودکان می توانند طیف وسیعی از بازی های کامپیوتری جالب را با امکانات پیشرفته بازی کنند. دنیای بازی در نوع خود یک مرکز بازی منحصربفرد در ایران است.

مقالات قبلی ما را بخوانید و در مقاله بعدی نیز همراه ما باشید.

دانستنی هایی جزیره کیش (بخش سوم) )

دانستنی هایی جزیره کیش (بخش دوم) )

دانستنی هایی جزیره کیش (بخش اول) )

منبع

  • نرگس رحیمی
  • ۰
  • ۰

جزیره کیش را بیشتر بشناسید

در ادامه مقاله قبلی در این قسمت هم به بخش دیگری از دانستنی هایی در مورد جزیره کیش می پردازیم . اگر میخواهید با تور کیش به این جزیره سفرکنید می توانید با مطالعه این مقالات می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تفریحات و جاذبه ها ی گردشگری کیش بدست بیاورید.

سواحل جزیره کیش
خاک مرجانی نقره گون جزیره کیش در زیر نور خورشید درخشان مانند مروارید است. این یک پدیده نادر، برای سواحلی است که با ماسه های خاکستری پوشیده شده اند. در نزدیکی ساحل، دریا شفاف است و کف دریا را می توان به راحتی مشاهده کرد.

جاده دنیا

دانستنی های جزیره کیش

جاده دنیا (جاده جهانی) یک مسیر کمربندی در اطراف جزیره کیش است. در امتداد جاده، ۲۵ قطعه زمین به ۲۵ استان کشور اختصاص داده شده است تا آنها محصولات هنری و صنایع دستی خود را در آنجا به نمایش بگذارند.

بعضی از غرفه ها نیز به کشورهای خارجی در طرف دیگر جاده اختصاص داده شده اند، به طوری که هر استان در کنار خود یک کشور همسایه خارجی دارد.

 آکواریوم

دانستنی های جزیره کیش

ساختمان آکواریوم در قسمت شرقی جزیره در ساختمان کانون هنر واقع شده است. آکواریوم دارای انواع مختلفی از ماهی ها و آبزیان است. برای کسانی که مایل به شیرجه رفتن به دریا و تماشای زیبایی های جهان در زیر آب هستند، می توانند یک تجربه به یاد ماندنی از بازدید آکواریوم کیش داشته باشند.

 حور هات (کلبه خورشید)

دانستنی های جزیره کیش

حور هات ترکیبی از انرژی های کمتر استفاده شده طبیعت است. برخی از دستگاه های خورشیدی، آب نمک داری را که به سطح دریا می آیند با استفاده از فشار باد تصفیه می کنند.

نمایشگاه خزندگان

دانستنی های جزیره کیش

این نمایشگاه شامل بیش از ۱۰۰ گونه از مارها از قبیل بوا، پایتونهای آفریقا و آمازون، تمساح ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند، عنکبوت پرنده و عنکبوت برزیلی است.

به منظور بازدید از نمایشگاه، علاقه مندان باید به مرکز هنری در جنوب پارک گازلس مراجعه کنند.

 مجموعه تاکسیدرمی Taxidermy

دانستنی های جزیره کیش

تاکسیدرمی هنر آماده سازی، نگهداری و نصب پوست حیوانات است، به طوری که آنها به طور واقعی ظاهر شوند. یک کارگاه آموزشی در دانشگاه کیش وجود دارد که پرندگان مومیایی شده، خزندگان و حیوانات دریایی خلیج فارس را نشان می دهد.

 دیدار با مردم محلی

جامعه شناسان می توانند با افراد محلی بومی و قومی کیش در منطقه صفین دیدار کنند و با شیوه زندگی آنها آشنا شوند. مردم قدیمی کیش به هر دو زبان فارسی و عربی صحبت می کنند و اغلب لباس محلی بر تن دارند.

 مساجد کیش

دانستنی های جزیره کیش

کیش هفت مسجد و حسینیه (مراکز اسلامی اختصاص داده شده به عزاداری شهادت امام حسین (ع)) دارد. بزرگترین مساجد کیش شامل مسجد امیر، خاتم النبیا و نور است.

مسجد امیر یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی جزیره کیش است که در اوایل سال ۱۹۹۱ توسط سازمان میراث ملی تعمیر و مرمت شد.

بهتر است  قبل از اینکه برای سفر به این جزیره برنامه ریزی کنید اطلاعات و دانستی های خود را در مورد کیش بروز کنید تا بتوانید از تمام دیدنی های کیش استفاده کنید.

مقاله قبل رابخوانید و در مقاله بعدی نیز همراه ما باشید.

دانستنی هایی جزیره کیش (بخش اول) )

  • نرگس رحیمی
  • ۰
  • ۰
دانستنی های جزیره کیش

در مورد جزیره کیش بدانید

جزیره کیش با مساحت ۹۰ کیلومتر مربع، در شمال شرق خلیج فارس در فاصله ۱۸ کیلومتری از ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران، یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق خلیج فارس است.

این جزیره توجه بسیاری از اقوام و ملت ها را از زمان بسیار قدیم به خود جلب کرده است. جزیره کیش به شکل بیضی بوده و ۱۵ کیلومتر طول و ۸ کیلومتر عرض دارد.

این جزیره عمدتا مسطح با ساحل شنی و غیرقابل کشت است و ارتفاع آن ۴۵ متر بالاتر از سطح دریا است. اگرچه در تابستان بسیار گرم و مرطوب بوده اما از نوامبر تا مارس با متوسط دمای ۲۷ درجه سانتیگراد از آب و هوای مناسبی برخوردار است.

سواحل زیبای ماسه ای آن به رنگ سفید و نقره ای توسط امواج نیلگون دریا پوشیده شده است.

جزیره شناخته شده کیش شکوفایی خود را مدیون این موضوع می باشد که به عنوان اولین و قدیمی ترین بندر آزاد کشور ایران شناخته شده و دارای منابع وسیع آب شیرین می باشد.

کیش دارای تاریخچه طولانی حدود ۳۰۰۰ ساله است که در طول زمان با نام های مختلف مانند کامتینا، اراکیا، آراکاتا و قیس نامگذاری شده است. این جزیره همچنین به خاطر کیفیت بالای مروارید خود شناخته می شود.

هنگامیکه مارکو پولو از کاخ امپراتوری چین دیدن کرد به زیبایی آنها اذعان کرد چرا که توسط یکی از همسران امپراتور استفاده می شد و به او گفته شده بود که از کیش برای او ارسال شده است.

مناظر دیدنی جزیره کیش

شهر حریره

دانستنی های جزیره کیش

خرابه های شهر حریره یکی از دیدنی های کیش ، مساحتی در حدود ۱۲۰ هکتار را پوشش می دهد. گستره به جا مانده از این شهر نشان می دهد که حریره یک شهر بزرگ توسعه یافته با جمعیت بسیار زیاد بوده است.

آنچه در حال حاضر به روی گردشگران و مسافران باز است، از بقایای یک شهر بندری با یک سبک معماری شهری عالی تشکیل شده است. سقف های قوسی کامل خانه ها به ندرت قابل تشخیص می باشند.

لاشه کشتی یونانی

در صبح یکی از روزهای سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۶)، مردم محلی کیش یک کشتی عظیم پیدا کردند که در این جزیره در نزدیکی روستای باغو در نزدیکی سواحل غربی قرار داشت. مردم بر این باورند که علت این حادثه عدم وجود فانوس دریایی برای هدایت کاپیتان در هوای مه آلود بوده است.

یک منظره دیدنی، همراه با ملودی امواج دریا و تغییر رنگ آسمان و دریا، یک صحنه به یادماندنی را در ذهن هر بیننده  و گردشگر تور کیش ثبت می کند.

قنات

یک قنات شبکه ای از چاه ها و تونل هایی است که با شیبی کمتر از شیب زمین طراحی شده اند تا آب های لایه های آب خوان به زمین را از طریق نیروی جاذبه و نه انرژی مکانیکی هدایت کنند.

این سیستم یک روش معمول برای استخراج آب از لایه های زیرزمینی در ایران و برخی دیگر مناطق خشک جهان است.

دانستنی های جزیره کیش

در حال حاضر ۱۰ قنات در قسمت شمالی و غربی این جزیره وجود دارد. اگرچه قنات های کیش به اندازه قنات های موجود در مناطق خشک مرکزی ایران طولانی نیستند، مهندسان این بناها از شیب های اندک این جزیره حداکثر استفاده را کرده اند.

فورد

هر قنات باز دارای یک جریان آب به سمت سر چاه است. فورد یک راهرو در کنار دهانه قنات است. فورد شیب دار به آب جریان یافته در تونل متصل می شود. هر چه چاه عمیق تر باشد، فورد مربوط به آن گام های بیشتری خواهد داشت.

زاویه حفاری به گونه ای طراحی شده است که آخرین گام های آن مماس بر دهانه قنات باشد.

مخازن آب سنتی

مشابه نمونه های موجود در مناطق خشک ایران، مردم کیش از مخازن برای ذخیره آب باران استفاده می کنند. این مخازن عمدتا در انتهای حوضچه های طبیعی ساخته شده اند. بقایای برخی از این مخازن همچنان در این منطقه دیده می شود.

در مقاله بعدی همراه ما باشید. ” دانستنی هایی جزیره کیش (بخش دوم) ”

منبع

  • نرگس رحیمی