ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

  • ۰
  • ۰
دانستنی های جزیره کیش

در مورد جزیره کیش بدانید

جزیره کیش با مساحت ۹۰ کیلومتر مربع، در شمال شرق خلیج فارس در فاصله ۱۸ کیلومتری از ساحل جنوبی سرزمین اصلی ایران، یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق خلیج فارس است.

این جزیره توجه بسیاری از اقوام و ملت ها را از زمان بسیار قدیم به خود جلب کرده است. جزیره کیش به شکل بیضی بوده و ۱۵ کیلومتر طول و ۸ کیلومتر عرض دارد.

این جزیره عمدتا مسطح با ساحل شنی و غیرقابل کشت است و ارتفاع آن ۴۵ متر بالاتر از سطح دریا است. اگرچه در تابستان بسیار گرم و مرطوب بوده اما از نوامبر تا مارس با متوسط دمای ۲۷ درجه سانتیگراد از آب و هوای مناسبی برخوردار است.

سواحل زیبای ماسه ای آن به رنگ سفید و نقره ای توسط امواج نیلگون دریا پوشیده شده است.

جزیره شناخته شده کیش شکوفایی خود را مدیون این موضوع می باشد که به عنوان اولین و قدیمی ترین بندر آزاد کشور ایران شناخته شده و دارای منابع وسیع آب شیرین می باشد.

کیش دارای تاریخچه طولانی حدود ۳۰۰۰ ساله است که در طول زمان با نام های مختلف مانند کامتینا، اراکیا، آراکاتا و قیس نامگذاری شده است. این جزیره همچنین به خاطر کیفیت بالای مروارید خود شناخته می شود.

هنگامیکه مارکو پولو از کاخ امپراتوری چین دیدن کرد به زیبایی آنها اذعان کرد چرا که توسط یکی از همسران امپراتور استفاده می شد و به او گفته شده بود که از کیش برای او ارسال شده است.

مناظر دیدنی جزیره کیش

شهر حریره

دانستنی های جزیره کیش

خرابه های شهر حریره یکی از دیدنی های کیش ، مساحتی در حدود ۱۲۰ هکتار را پوشش می دهد. گستره به جا مانده از این شهر نشان می دهد که حریره یک شهر بزرگ توسعه یافته با جمعیت بسیار زیاد بوده است.

آنچه در حال حاضر به روی گردشگران و مسافران باز است، از بقایای یک شهر بندری با یک سبک معماری شهری عالی تشکیل شده است. سقف های قوسی کامل خانه ها به ندرت قابل تشخیص می باشند.

لاشه کشتی یونانی

در صبح یکی از روزهای سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۶)، مردم محلی کیش یک کشتی عظیم پیدا کردند که در این جزیره در نزدیکی روستای باغو در نزدیکی سواحل غربی قرار داشت. مردم بر این باورند که علت این حادثه عدم وجود فانوس دریایی برای هدایت کاپیتان در هوای مه آلود بوده است.

یک منظره دیدنی، همراه با ملودی امواج دریا و تغییر رنگ آسمان و دریا، یک صحنه به یادماندنی را در ذهن هر بیننده  و گردشگر تور کیش ثبت می کند.

قنات

یک قنات شبکه ای از چاه ها و تونل هایی است که با شیبی کمتر از شیب زمین طراحی شده اند تا آب های لایه های آب خوان به زمین را از طریق نیروی جاذبه و نه انرژی مکانیکی هدایت کنند.

این سیستم یک روش معمول برای استخراج آب از لایه های زیرزمینی در ایران و برخی دیگر مناطق خشک جهان است.

دانستنی های جزیره کیش

در حال حاضر ۱۰ قنات در قسمت شمالی و غربی این جزیره وجود دارد. اگرچه قنات های کیش به اندازه قنات های موجود در مناطق خشک مرکزی ایران طولانی نیستند، مهندسان این بناها از شیب های اندک این جزیره حداکثر استفاده را کرده اند.

فورد

هر قنات باز دارای یک جریان آب به سمت سر چاه است. فورد یک راهرو در کنار دهانه قنات است. فورد شیب دار به آب جریان یافته در تونل متصل می شود. هر چه چاه عمیق تر باشد، فورد مربوط به آن گام های بیشتری خواهد داشت.

زاویه حفاری به گونه ای طراحی شده است که آخرین گام های آن مماس بر دهانه قنات باشد.

مخازن آب سنتی

مشابه نمونه های موجود در مناطق خشک ایران، مردم کیش از مخازن برای ذخیره آب باران استفاده می کنند. این مخازن عمدتا در انتهای حوضچه های طبیعی ساخته شده اند. بقایای برخی از این مخازن همچنان در این منطقه دیده می شود.

در مقاله بعدی همراه ما باشید. ” دانستنی هایی جزیره کیش (بخش دوم) ”

منبع

  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • نرگس رحیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی