ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

ارائه ی انواع تور کیش - تفریحات کیش

ارائه انواع تور کیش - اجاره خودرو در کیش - تخفیف تفریحات کیش - اجاره سوئیت ارزان

  • ۰
  • ۰

کیش به صورت یک جزیره بیضی شکل در خلیج فارس واقع شده است. این جزیره تقریبا دشت است. مرکز جزیره مرتفع ترین بخش آن است و با شیبی ملایم به سواحل می رسد.
آب و هوای کیش بسیار خشک و نیمه استوایی است. در ماههای آبان تا اردیبهشت ، آب و هوای کیش گرم و مرطوب است. از اردیبهشت تا آبان، بسیار گرم با رطوبت بالا است. از این رو، داغترین ماه جزیره شهریور است.

جاذبه های گردشگری کیش

کیش محل مناسبی برای گردشگری و توریست ها می باشد زیرا جاذبه های گردشگری و تفریحگاه های زیادی برای جذب توریست ها در آن وجود دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، این منطقه یک مرکز تجاری در منطقه خلیج فارس محسوب می شود و اولین منطقه آزاد در جمهوری اسلامی می باشد.
این جزیره از تنوع موجودات دریایی، صخره های مرجانی و جنگل های استوایی برخوردار است. همچنین یکی از سبزترین جزایر خلیج فارس به دلیل منابع آب شیرین آن است. آب دریا در نزدیکی ساحل بسیار شفاف و زلال است و به راحتی می توانید تا چندین مایل کف دریا را ببینید. کیش به عنوان مروارید خلیج فارس شناخته می شود.

مسجد جامع نور کیش

گردشگری در جزیره کیش

این مسجد با یک مناره محل عبادت افراد سنی است که در منطقه میر محنا واقع شده است. علاوه بر اتاق نماز ساحلی که به زیبایی در مجاورت دریا ساخته شده اند، گردشگران زیادی که با تور کیش به این جزیره می آیند ، برای بازدید و عبادت در این مسجد جذب می شوند.
مسجد جامع کیش یک مکان بسیار قدیمی است و بیشتر مراسم عزاداری و سوگواری در این مسجد برگزار می شود. مسجد دیگری در کیش به نام مسجد خاتم الانبیا وجود دارد که در شمال جزیره واقع شده و نمازهای جمعه در این مسجد برگزار می شود.

نمایشگاه خزندگان

گردشگری در جزیره کیش

این نمایشگاه شامل بیش از ۱۰۰ گونه از مارها مانند بوای بزرگ، پیتون آفریقا و آمازون، تمساح، ایگواناهای ماداگاسکار، عقرب امپراتور سیاه و سفید آفریقایی، مار پرنده تایلندی و عنکبوت پرنده خوار برزیلی است.
تاکسیدرمی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود، هنر آماده سازی، چسباندن و نصب پوست حیوانات ، به طوری که آنها جلوه زنده واقعی داشته باشند. بیش از ۱۰۰ گونه از این حیوانات در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

پارک ساحلی مرجان

گردشگری در جزیره کیش

پارک ساحلی مرجان که در نزدیکی بازار مرجان قرار دارد، یکی از جذاب ترین چشم اندازهای کیش است. این پارک، بازار مرجان را به دریا وصل کرده است. بسیاری از مسافران اوقات فراغت خود را در این پارک می گذرانند و از منظره های زیبای ساحلی کیش لذت می برند.

کارتینگ

گردشگری در جزیره کیش

کارتینگ یک ورزش هیجان انگیز و سرگرم کننده است که ورزش پایه برای شرکت در مسابقات حرفه ای اتومبیلرانی است. پیست کارتینگ کیش یکی از بزرگترین ها در خاورمیانه و یکی از اولین ها در نوع خود در ایران است.
اتومبیل های چهار چرخ ATV تحت عنوان “کارت” شناخته می شوند. خودروهای کنترلی بی سیم نیز در این مجموعه یافت می شوند.

قایق های با کف شیشه ای

گردشگری در جزیره کیش

آبهای پیرامونی جزیره کیش زیستگاه گونه های دریایی های مختلف آبزی مانند مرجان، آکواریوم و ماهی های خوراکی، جوجه تیغی دریایی، خرچنگ، ستاره دریایی، و غیره است.

همه این شگفتی ها را می توانید از درون قایق های با کف شیشه ای مشاهده کنید که در اسکله قایق های تفریحی قرار دارند. نور قرار گرفته در کف قایق ها به گردشگران این امکان را می دهد تا عمقی از کف دریا را در شب مشاهده کنند.

شیرجه و غواصی

گردشگری در جزیره کیش

جزیره کیش به دلیل پوشش گیاهی خود یکی از باطراوت ترین مناطق خلیج فارس است. صخره های مرجانی در شرق جزیره این منطقه را به یکی از غنی ترین و زیباترین مناطق تبدیل کرده است.
مناسب ترین مکان برای شیرجه و غواصی کشور نیز در این جزیره قرار دارد. سواحل مرجانی این جزیره بیشتر در شرق جزیره قرار دارند که اغلب توسط کسانی که به غواصی و شیرجه علاقه مند هستند بازدید می شوند.
غواصی در تمام طول سال امکان پذیر است و مکان های غواصی کم عمقی نیز برای همه حتی علاقه مندان مبتدی نیز وجود دارد. وجود مرکز آموزش و تفریحی غواصی در کیش باعث شده است که این جزیره یک مرکز بزرگ شیرجه و غواصی در ایران باشد.

کشتی یونانی

گردشگری در جزیره کیش

در غرب این جزیره، یک کشتی عظیم در آبهای خلیج فارس در ساحل کیش قرار گرفته است که از دیدنی های کیش محسوب می شود. در یک روز گرم تابستانی، بومیان جزیره شاهد یک کشتی عظیم بودند که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود.
با گذشت سالها، دلیل به گل نشستن این کشتی به صورت یک راز نهان باقی ماند. این کشتی توسط شرکت ویلیام همیلتون در سال ۱۹۴۳ ساخته شد. در تاریخ ۵ آوریل سال ۱۹۶۶، زمانی که قصد بازگشت به یونان از ایران را داشت، این کشتی به گل نشست. تلاش ۸۰ روزه کشتی باری هلندی، اورینوکو، نیز برای بیرون کشیدن این کشتی بی ثمر ماند.

منبع : https://farvaharseirkish.com/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

  • ۹۷/۰۴/۰۲
  • نرگس رحیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی